Tiempo para intercambiar

10 oktober 2014

Nu er alweer 7 weken voorbij zijn is het tijd om van afdeling te wisselen. Berneth heeft de afgelopen weken op de uci (IC) stage gelopen. Hennieke en Myrthe hebben de afgelopen weken doorgebracht op de verpleegafdelingen. Hennieke gaat nu 7 weken stage lopen op de UCI, Myrthe gaat naar de urgentias (eerste hulp) en Berneth gaat kennis maken met de verpleegafdelingen. Dit zal voor iedereen weer erg wennen zijn. Wel zijn wij allen van mening dat we nu al ontzettend veel hebben geleerd . Niet alleen qua verpleegtechnische handelingen maar ook zijn we, nu al, een stuk zelfstandiger geworden. We hebben er alle drie erg veel zin in, en hopen op nog meer ervaringen!

Hoe zit het met Spaanse les:
De afgelopen drie weken hebben we samen met Janneke en Anneloes (twee klasgenoten) Spaanse les gevolgd. We vinden het erg leuk en interessant en hebben er dan ook al best wat van opgestoken. Doormidden van oefeningen, spelletjes en praten met elkaar leren we elke keer weer wat nieuws. Het is ook erg leuk om op stage woorden te horen die je hebt geleerd! Volgende week gaat onze Spaanse leraar tortilla voor ons maken en gaan we onder het koken en tijdens het eten weer een lesje volgen!

Het weer is op dit moment weer wat beter. Wat hebben we een regen en onweer gehad! Het was echt Spaanse herfst. De onweer was zo heftig dat we de lichten uitgedaan hadden en we de stekker uit de stopcontacten hadden gehaald, zelfs de wifi viel even weg! Op het journaal zullen jullie de beelden van Benidorm wel gezien hebben, gelukkig zitten wij wat hoger op de berg in Alfaz. Nu zitten we lekker op ons balkon in het zonnetje, heel wat beter dus! De temperatuur is wel een paar graden gedaald, maar het is hier gemiddeld nog 25 graden!

We hebben nog één weekendje voor ons zelf, want vanaf volgende week mogen we 4 weekenden lang vrienden, vriendinnen en familie verwelkomen. We kijken er erg naar uit, om ons leventje hier aan hun te laten zien!

Deze week hebben we dan eindelijk het voedselpakket binnen gekregen! Ons pakketje is maar liefst twee weken onderweg geweest en was op een zeker moment ook nog kwijt! Gelukkig heeft christine (medewerker Estudiantes) het pakketje met veel moeite terug gevonden. We zullen erg genieten van al het lekkers!

Dit was de blog voor dit keer! Wij wensen jullie een fijne regenachtige herfst toe, terwijl wij hier nog even genieten van de zon! Kusjesssss ons

1. Johanna:
    10 oktober 2014
    Hey meiden, wat leuk weer te lezen hoe goed jullie het doen daar in Benidorm.Wij als ouders hebben natuurlijk dagelijks contact met jullie,maar willen langs deze weg ook nog eens laten weten dat we super trots zijn op alle drie!!!!! Nog een paar weekjes en dan komen we jullie opzoeken.Heerlijk om onze dochter dan weer even te zien en te knuffelen haha. Een lieve groet: Appie en Johanna
  2. Berdien:
    11 oktober 2014
    Erg leuke blog weer! Succes op jullie nieuwe afdeling! En geniet van het pakketje, altijd leuk!!!
  3. Carina Brommer:
    13 oktober 2014
    Wat geweldig dat jullie zoveel ervaring op doen. Heel veel succes op de nieuwe afdelig!