Tijd vliegt!!! :)

Hallo lieve mensen,
Hier weer een verslag van afgelopen week en weekend. We zijn afgelopen week allemaal aan de slag gegaan. Voor Berneth pakte het vorige week allemaal wat anders uit dan verwacht. Op de pediatria was er niks te doen en ze mocht daarom dinsdag starten op de urgentias (spoedeisendehulp). Hier heeft ze het erg naar haar zin en ze begint toch wel een beetje te twijfelen wat ze nu uiteindelijk later wil gaan doen. Deze week bleek het weer wat drukker te worden op de pediatria en nu werkt ze 's ochtends op de urgentias en smiddags op de pediatria Berneth: ik hou van kinderen en het lijkt me echt super om met ze te werken, maar nu ik de kans heb gekregen om een kijkje te mogen nemen op de spoedeisende hulp begin ik te twijfelen. Ik hoef gelukkig nog geen keuze te maken en ik kan er daarom ook nog even over denken. Ik ben wel erg blij dat ik deze kans heb gekregen. Nu ben ik er achter gekomen dat sommige afdelingen je toch beter liggen dan dat je denkt. Myrthe heeft afgelopen week al heel wat operaties mogen bijwonen en zelfs assisteren. Hennieke: Traumatologie is veel luisteren, zo af en toe mag ik hechtingen verwijderen of verbinden! Dokters doen wel hun best om het je uit te leggen!

Vrijdag was het 5 december. In Nederland betekend dit pakjes avond. Ook hier in Spanje hebben we de traditie gezellig voort gezet. Samen met bijna alle studenten hebben we sinterklaas gevierd. We hebben een spel gedaan met cadeautjes. Iedereen had wat eten en drinken mee genomen, al met al een geslaagde sinterklaas in Spanje.

We sluiten deze week dan de periode van stage op deze afdelingen af. Het was voor sommigen van ons erg kort 8 dagen op de afdeling en voor anderen was het lang genoeg. Op de volgende afdeling zullen we maar 4 dagen staan. We zijn allemaal wel weer erg nieuwsgierig naar wat er komen gaat.

Over 9 dagen is het alweer zover. We gaan voor 2 weken vakantie richting Nederland. We hebben er alle 3 erg veel zin in en zijn stiekem al even begonnen met wat dingen pakken. We hebben alle 3 ons kleine koffertje al voor de helft vol. We zien er naar uit om iedereen weer te zien.

Het weer is hier nu erg wisselvallig. In de ochtend is het vaak erg fris en kan het hard waaien, terwijl het 's middags weer stralend mooi weer kan zijn met het zonnetje. Wel zijn we onze jassen wel nodig, maar zo koud als in Nederland is het zeker nog niet! Haha

Dit was weer even een verslagje vanuit Spanje! Liefs Hennieke, Myrthe en Berneth

1. Femmieke:
    10 december 2014
    Zooo dames weer een mooi verhaal...en wat doen jullie veel ervaring op zeg!! Zo kom je er wel achter waar je hart♡ ligt...
    Nou nog een week en dan heerlijk op huus an voor 2wkn, we kijken er ook naar uit!
    Lieve groet Femmieke&Wout en de kids
  2. Marjan de Jonge:
    10 december 2014
    Leuk, leuk! Goed te horen dat het goed gaat. Nog even de laatste loodjes en dan even vakantie. Veilige reis gewenst alvast.
  3. Petra:
    15 december 2014
    Yes nog een paar dagen en dan ......!!!
    Berneth nu zie je maar weer dat het heel goed is om op verschillende afdelingen stage te lopen. Spoedeisende hulp lijkt mij zeker wel wat voor jou.
    Nog een leerzame week samen en wens jullie een veilige terugreis vrijdag!
    Tot ziens liefs Petra