Eerste dag op nieuwe afdeling!

1 december 2014

Hallo allemaal,

Hier weer een blog van ons. Vandaag was het zo ver, wisseldag! Hennieke is gestart op de traumatologie, zij loopt mee met een arts die gaat over botbreuken. Myrthe heeft vandaag voor het eerst een kijkje mogen nemen op de OK. Zij mocht zelfs al assisteren tijdens een operatie, super gaaf natuurlijk. Nog een pluspunt was, dat de chirurg van vandaag Nederlands was. Berneth is begonnen op de pediatria. Van te voren had ze hier erg veel zin in. Uiteindelijk heeft ze vandaag wel 1 baby gezien. Hopelijk word het nog wat drukker. Op deze afdelingen zitten we niet zo lang.Volgende week donderdag is het alweer de laatste dag op deze afdeling.

Onze vakantie in Nederland komt ook steeds dichterbij. We hebben hier alle drie erg veel zin in en kijken er naar uit. Over 18 dagen vliegen we al terug.

Vrijdag 5 december is het in Nederland Sinterklaas. Wij laten dit in Spanje zeker ook niet ongemerkt voorbij gaan. Vrijdag vieren wij gezellig Sinterklaas met onze medestudenten. Ook hier liggen er chocoladeletters en pepernoten in de supermarkt.

Afgelopen weekend hadden we leuke dingen op de planning. Vrijdag eerst maar eens uitgeslapen en boodschappen gedaan. 's Avonds zijn we ter ere van Hennieke haar verjaardag uit eten geweest. Hier hebben we zeker van genoten. Nu hoefden we niet zelf te koken HaHa! Zaterdag zijn we gezellig met Janneke en Anneloes naar Villa Joyosha geweest. Hier staat de grote Valor chocoladefabriek. We hebben een rondleiding gehad en natuurlijk ook chocola geproefd en gekocht. In Villa Joyosha staan ook leuke gekleurde huisjes, erg leuk om te zien. We hebben zaterdag mooie foto's gemaakt. Zaterdag avond hebben we bij ons huis als afsluiting van de dag lekker pannekoeken gegeten. Hierna waren we lekker lui en hebben we film gekeken. Zondag was een dag die bestond uit, uitslapen, eten, chillen en bezig met opdrachten. Dat was het weekend alweer. Nog 2 weekenden en 3 weekjes te gaan. Op onze aftelkalender staan al aardig wat kruisjes.

Afgelopen zaterdag hebben wij nog even lekker genoten van de zon. Het was maar liefst 26 graden, heerlijk! Nu is het weer wat minder. Zondag heeft het praktisch de hele dag geregend en vandaag was het bewolkt. Het is hier nog steeds niet echt koud. We hebben wel een klein beetje medelijden met jullie in het koude Nederland.

Dit was de blog weer voor deze keer!
Dikke kus, Hennieke, Myrthe en Berneth
Van reisblog naar fotoboek