De eerste stage dag!;)

26 augustus 2014 - Alicante, Spanje

Vol zenuwen gingen we vanmorgen vroeg opweg naar het ziekenhuis! Gisteren hadden we allemaal te horen gekregen op welke afdeling we gingen starten! Myrthe mocht vandaag beginnen op de algemeen chirurgische afdeling, Hennieke op de verpleegafdeling en Berneth op de intensive care (uci)! We hadden geen idee wat ons te wachten stond, maar wisten wel dat we er vol overgave in moesten stappen! Dat hebben we alle drie ook zeker gedaan. Vandaag stond in het teken van mee lopen, maar af en toe mochten we ook zelf wat doen! Zoals spuiten, infussen checken, zuurstofslangen vervangen etc. Al met al dus best wel leerzaam voor de eerste dag! :) De taal is voor ons alle drie best een last, het word dus hard oefenen en misschien zelfs op Spaanse taal cursus hier in Alfaz del Pi! Morgen is er weer een dag om te leren! Nu lekker thuis en vanavond op tijd naar bed, de temperaturen zijn nog erg wennen! Vandaag was het maar liefst 37 graden, maar in het ziekenhuis merk je er weinig van! Even leuk om te weten, op den duur is 70% van de patiënten in het ziekenhuis Nederlands! :D

Buenas tardes! :)

1. Marjan de Jonge:
    26 augustus 2014
    Leuk, leuk, ook spannend. Veel suc6 nogmaals en wen even aan de warmte. Ik weet ervan, 3 weken boven de 40 graden gehad. En ik had gewoon vakantie, en jullie.........hier was het vanmorgen maar 18 graden, brrrr.
  2. Anja:
    26 augustus 2014
    De eerste - altijd spannende- dag zit er alweer op voor jullie en die is volgens mij hartstikke goed gegaan! Fijn dat jullie ook zelf al wat mogen doen! Veel succes met de taal en ik hoop voor jullie dat jullie in het weekend van die lekkere temperaturen kunnen genieten. Groetjes Anja
  3. Carina Brommer:
    27 augustus 2014
    Wat leuk dat je van dichtbij mag mee werken. Heel veel succes en geniet er ook van. Groeten van Carina
  4. Tineke:
    27 augustus 2014
    Hey meiden, leuk om jullie verhalen zo te lezen!!! Allemaal mooie ervaringen! Super!

X Tineke
  5. Petra:
    29 augustus 2014
    Nou meiden de eerste week zit er al weer op. Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben. Heel anders dan hier? Gaat het goed met de spaanse taal? Leuk om jullie ervaringen zo te kunnen mee beleven. Geniet samen maar lekker van vrije weekend en het prachtige weer. Dagggg
  6. Berdien:
    29 augustus 2014
    Heee meiden,
    Leuke blog ben alweer benieuwd naar de volgende!
    Succes nog even en fijn weekend!
    Groetjes ber