Hola!!! ;)

8 september 2014 - Benidorm, Spanje

Buenos noches,
De tweede week is voorbij gevlogen. De afgelopen week hadden we 4 dagen stage, een kort weekje dus. Ondanks dat hebben we alle 3 weer veel geleerd.
Afgelopen zaterdag zijn we met alle studenten naar Alicante geweest en hebben daar een stadstocht gedaan. Voor de mensen die nog nooit in alicante zijn geweest; het is zeker de moeite waard om daar heen te gaan als je in de buurt bent. Na de stadstocht hebben we een frisse duik genomen in een zwembad aan de zee. Als afsluiter van de middag hebben we paella gegeten.

Ook hebben we de eerste proeves, zoals infuus inbrengen en injecteren, voorbereid. We zijn druk bezig met de verpleegtechnische handelingen.
In het ziekenhuis wordt meer aandacht geschonken aan de handelingen dan aan het welzijn en begeleiding van de patiënten is onze indruk.

Maandag: de eerste dag van de nieuwe week, het is weer afwachten hoeveel mensen we op de afdeling hebben en wat we mogen doen! Vandaag zijn er op de IC zeven patiënten! Dit zijn er best veel voor de tijd! Berneth heeft vandaag veel mogen doen, namelijk infuusprikken, bloed afnemen, een ct-scan bijwonen en met de Nederlandse cardioloog mee mogen kijken bij drie patiënten! Het hart op een echo is erg interresant! Nu zie je pas echt hoe hij in elkaar zit en hoe hij werkt. Ook tijdens een endoscopie mocht Berneth de cardioloog helpen. Het is heel erg verschillend wat je mag doen op de IC, ook licht het een beetje aan de collega's. De ene collega laat je meer doen dan de andere. Vandaag liep ik mee met een man en ik merk dat die minder bang zijn dat er wat mis gaat. Mannen geven je sneller het gevoel dat je het kan dan vrouwen. Ik kreeg van mijn mannelijke collega achteraf feedback, erg prettig en leerzaam terwijl mijn vrouwelijke collega's direct feedback zullen geven! Erg grappig om het verschil te zien en merken!

Hennieke heeft vandaag ook weer een erg leerzame dag gehad! Twas vandaag weer net zo druk al vorige week, veel Nederlandse patiënten op de afdeling.

Myrthe heeft vandaag weer meerdere infuussen mogen plaatsen! En heeft het ook naar haar zin op haar afdeling ook wel planta 3 genoemd!

Kusss onss

1. Bertie netjes:
    8 september 2014
    Hola dames,

We zijn weer helemaal op de hoogte van jullie avontuur. Erg leuk om dit weer te lezen, en fijn dat jullie het zo naar de zin hebben in het warme benidorm

Liefs voor jullie saampies
    Bertie
  2. Marjan de Jonge:
    8 september 2014
    Leuk om te lezen jongens, veel gedaan dus al!
    Kon ik maar even om het hoekie kijken. Groetjessss
  3. Ellen Klaver:
    10 september 2014
    Hey dames, dat ziet er super leuk uit zeg! Heel leerzaam en ook nog een beetje cultuurhappen en relaxen. Veel plezier in Benidorm!
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen.

groetjes!!